عبور سرعت از تابلوی ایمنی پیام متغیر غرب لندن، بریتانیا. (عکس از Giles ... [+] Barnard/Twist Photography/Avalon/Getty Images)
Getty Images تحقیقات بینالمللی تأیید میکند که کاهش محدودیتهای سرعت در مناطق شهری باعث نجات جان انسانها میشود. در سرتاسر جهان، مناطق شهری انتخاب می کنند تا سرعت حرکت وسایل نقلیه در خیابان های خود را کاهش دهند.
تا به امروز، نزدیک به 200 شهر در فرانسه محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت را معرفی کرده اند - روندی که در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تکرار شده است. در ایالات متحده، شهرهایی مانند سیاتل، مینیاپولیس، پورتلند و واشنگتن دی سی در سال های اخیر سرعت خود را در جاده های شهری خود کاهش داده اند. از امسال، در لندن، 355 کیلومتر (220 مایل) از جاده ها اکنون محدودیت سرعت 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) دارند. سیدنی و ملبورن همچنین سرعت پایین تری را در جاده های مرکزی و حومه شهر خود اعمال می کنند.
بنابراین، چرا بسیاری از شهرها برای کاهش محدودیت های سرعت در جاده های خود انتخاب می کنند؟
بزرگترین و واضح ترین دلیل ایمنی است.
هر چه وسیله نقلیه سریعتر حرکت کند، در صورت تصادف، نتایج بدتر خواهد بود
gettyKinetic push خیابانهای شهر تنها حوزه خودروها و رانندگان آنها نیستند. آنها همچنین خانه عابرین پیاده در هر سنی، دوچرخه سواران، اسکوترهای حرکتی و استفاده کنندگان از ویلچر، گروه هایی از کودکان بازی، و مسافران حمل و نقل انبوه هستند. آنها فضاهای مشترک هستند، به این معنی که آنها باید ایمنی را برای همه فراهم کنند.
بیشتر از ForMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5% در سال 2024ByCassidy HortonContributorهرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر باشد، خطر صدمات جدی یا مرگ بیشتر خواهد بود – به خصوص اگر خودرویی خارج از منزل باشد. همه چیز به فیزیک پایه برمی گردد. انرژی یک جسم متحرک - انرژی جنبشی آن - به جرم آن جسم و سرعت آن (سرعت حرکت آن) بستگی دارد. از بین این دو عامل، سرعت عامل غالب است، زیرا انرژی با مجذور سرعت افزایش می یابد. این بدان معناست که حتی یک افزایش بسیار کوچک در سرعت منجر به افزایش عظیم انرژی جنبشی می شود.
همان خودرویی که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت حرکت می کند تقریباً سه برابر انرژی جنبشی 30 کیلومتر در ساعت* دارد. در مورد تصادف، این به معنای تقریباً سه برابر پتانسیل مخرب است. در نتیجه، تصادف عابر پیاده با ماشینی که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، 90 درصد احتمال مرگ دارد. در سرعت 30 کیلومتر در ساعت، یک عابر پیاده 90 درصد شانس زنده ماندن (یا 10 درصد احتمال مرگ) دارد.
سرعت بالاتر همچنین به رانندگان و سایر کاربران جاده زمان کمتری برای واکنش به شرایط اضطراری می دهد و فاصله توقف خودرو را افزایش می دهد. سرعت عامل تقریباً نیمی از تصادفات مرگبار در لندن در سال 2022 بوده است. و مطالعه اخیری که منابع داده را ترکیب کرده است نشان می دهد که سرعت زیاد در حدود 60 درصد از تصادفات مرگبار در اینجا در Aotearoa نیوزلند دخیل است.
تحقیقات زیادی در مورد ارتباط بین سرعت وسیله نقلیه و خطرات تصادف وجود دارد، از جمله این مطالعه در سال 2018 از OECD و انجمن حمل و نقل بین المللی (ITF). همه تا حد زیادی یک چیز را نشان می دهند - هرچه میانگین سرعت وسیله نقلیه بیشتر باشد، تعداد تصادفات و تلفات بیشتر است. در بررسی داده های 10 کشور، تجزیه و تحلیل OECD/ITF نمونه هایی از افزایش سرعت را که منجر به نتایج ایمنی بهتر می شود، یافت. آیا جای تعجب است که شهرها سعی می کنند سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهند؟
سرعتهای پایینتر، خیابانها را ایمنتر کرد، بهویژه برای کاربران آسیبپذیرتر جاده
getty مزایای فراتر از ایمنی چند هفته پیش، پروفسور جورج یانیس و کاندیدای دکترا اوا میکلاراکی - هر دو محقق در دانشگاه فنی ملی آتن - یک بررسی جامع و در مقیاس بزرگ در مورد تأثیرات مختلفی که کاهش محدودیت سرعت در شهرهای اروپایی داشته است منتشر کردند. آنها با نوشتن در ژورنال (دسترسی باز) Sustainability، به مطالعات 40 شهر که محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت را حداقل در برخی از محله های خود اعمال کرده اند، نگاه کردند و هرگونه تغییر در عواملی مانند ایمنی، اثرات زیست محیطی، ترافیک، و زیست پذیری ناشی از آن محدودیت های سرعت پایین تر.
شهرهای مورد مطالعه شامل شهرهای بزرگ مانند لندن، بارسلونا و برلین، در کنار شهرهای کوچکتر مانند مونپلیه و بولونیا بودند. برخی از آنها محدودیت سرعت کمتری را سه دهه پیش اجرا کردند، در حالی که برخی دیگر اخیراً این کار را انجام دادند. علاوه بر این، داده های موجود از شهری به شهر دیگر متفاوت بود، همانطور که دلیل بیان شده برای ایجاد تغییرات در محدودیت سرعت آنها نیز متفاوت بود. اما وقتی با هم مشاهده میشوند، نتایج تصویر بسیار واضحی را نشان میدهند، بهویژه از مزایای ایمنی که با سرعتهای آهستهتر همراه است.
یانیس و میکلاراکی دریافتند که به طور متوسط، اعمال محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت در این شهرهای اروپایی منجر به موارد زیر شده است:
· کاهش 23 درصدی تصادفات جاده ای
· کاهش 37 درصدی تلفات
· کاهش 38 درصدی جراحات.
به عنوان میانگین، این ارقام داستان کامل هیچ شهر را نشان نمی دهند، اما به عنوان مثال، مونستر (شهری در غرب آلمان) محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت را در ژوئیه 2021 در سطح شهر معرفی کرد. یک سال بعد، وجود داشت. کاهش 72 درصدی تعداد مجروحان شدید تصادفات جاده ای.
مطالعه آتن مزایایی فراتر از ایمنی را نیز اندازهگیری کرد. به عنوان مثال، آلاینده های هوا از جمله دی اکسید نیتروژن (NO2) و ذرات معلق (PM) به طور متوسط 18٪ کاهش یافت و آلودگی صوتی نیز کاهش یافت. شیوع بالای این آلاینده ها با آسم، بیماری های قلبی عروقی و حتی خطر سکته مغزی مرتبط است.
این مطالعه همچنین یکی از انتقادات رایجی را که در مورد محدودیتهای سرعت پایینتر مطرح میشود، بررسی میکند – اینکه رانندگان در نتیجه زمان سفر طولانیتری را تجربه خواهند کرد. در تمام شهرهای موجود در مقاله، نویسندگان دریافتند که زمان سفر افزایش یافته است. اما این افزایش اندک و بین 3 تا 5 درصد بود. در یک رانندگی 40 دقیقه ای در یک شهر، این معادل 72 ثانیه تا 2 دقیقه اضافی در ماشین است.
این نباید برای کسی که به طور منظم در مناطق شهری و شهری رانندگی می کند تعجب آور باشد. وجود چراغهای راهنمایی، ازدحام، تقاطعها و گذرگاههای عابر پیاده به این معنی است که شما زمان زیادی را صرف سفر با سرعت صفر کیلومتر در ساعت میکنید و ممکن است فقط در بخشهای کوچکی از سفر خود با سرعت مجاز یا نزدیک به آن حرکت کنید.
تأثیر بر جریان ترافیک کمی متفاوت بود - در برخی موارد، سرعت کمتر منجر به تراکم بیشتر شد، اما به طور متوسط، ازدحام تا 2٪ کاهش یافت.
و در نهایت، در شهرهایی که محدودیتهای سرعت خود را کاهش دادند، افزایش استفاده از حمل و نقل فعال - دوچرخهسواری و پیادهروی وجود داشت. این نشان میدهد که کندتر و ایمنتر کردن خیابانها باعث میشود برخی از مردم بتوانند ماشین خود را در خانه رها کنند.
نمایندگان مجلس نیوزیلند سیمئون براون (L - وزیر حمل و نقل و انرژی) و کریس بیشاپ (R - وزیر ... [+] مسکن و زیرساخت) در حالی که در کنفرانس سالانه حزب ملی در ژوئن 2023 کلاه سختی به سر میکردند روی تریبون میروند ( عکس از هاگن هاپکینز/گتی ایماژ)
Getty Images رفتن به روش اشتباه با توجه به مزایای بیشمار کاهش محدودیتهای سرعت در مناطق شهری، احتمالاً از شنیدن مکانهایی که به جای افزایش محدودیتهای سرعت انتخاب میکنند، متعجب خواهید شد. خوب، این همان چیزی است که اینجا در نیوزلند پیشنهاد می شود.
وزیر حمل و نقل، سیمئون براون، متعهد شد که «کاهش سرعت عمومی کارگران را معکوس کند» و گفت که «بازگشت جادهها به محدودیتهای سرعت قبلی، به کیویها و محمولهها این امکان را میدهد که سریع و ایمن به جایی که باید برسند».
پروفسور سایمون کینگهام میگوید: «من فکر نمیکنم راهی وجود داشته باشد که سیمئون براون بتواند دست خود را بالا ببرد و بگوید، این سیاست مبتنی بر شواهد است. او به طور مداوم در مورد کاهش سرعت عمومی دولت قبلی صحبت می کند. در واقع آنها هدف قرار گرفتند و تحت مشاوره کامل قرار گرفتند. تنها تغییرات سرعت پتویی چیزی است که او پیشنهاد می کند. و این یک افزایش محدودیت سرعت است.»
کینگهام، یک جغرافیدان از دانشگاه کانتربری، که تحقیقاتش عمدتاً بر تأثیر محیط شهری بر سلامت و رفاه متمرکز است، در ماههای اخیر مخالف جدی این پیشنهاد بوده است. و او در موقعیت منحصر به فردی برای اظهار نظر در مورد آن است. برای بیش از شش سال تا پایان ماه مه 2024، او به عنوان مشاور ارشد علمی وزارت حمل و نقل منصوب شده بود. او پس از «تشویق» وزارتخانه، که به گفته او «دیگر علم نمیخواست»، زودتر از زمان برنامهریزی شده، پست را ترک کرد.
کینگهام میگوید: «یک طنز وجود دارد. اگر دو ماه زودتر نمی رفتم، در حال حاضر نمی توانستم چیزی بگویم.» از زمان خروج، او با رسانه ها صحبت کرده، مقاله هایی در این زمینه نوشته و با دکتر آنجلا کرل در یک جلسه توجیهی برای مرکز ارتباطات سلامت عمومی همکاری کرده است.
استدلال براون برای افزایش محدودیتهای سرعت این است که با کاهش زمان سفر «بازده» را بهبود میبخشد، اما همانطور که کینگهام توضیح میدهد، «تحقیق در این مورد نامشخص است. هر مزیتی بر این فرض استوار است که مردم از صرفه جویی در زمان برای بهره وری بیشتر استفاده می کنند، که اغلب این کار را نمی کنند.
در مقابل، شواهد مبنی بر اینکه محدودیتهای سرعت بالاتر منجر به نتایج بدتر سلامتی میشود، بسیار زیاد است.
یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که آلودگی هوای انسانی (ساخت بشر) عامل تقریباً 3300 مرگ زودرس در سال در اینجا در نیوزیلند و هزینه اجتماعی 15.6 میلیارد دلار در سال است. کینگهام میگوید که این مورد توسط براون نادیده گرفته میشود، «طرح تجارت انتشار گازهای گلخانهای NZ (ETS) ابزار اصلی ما برای کاهش انتشار است، اما فقط در مورد گازهای گلخانهای صحبت میکند. سایر انتشارات و افراد تحت تأثیر آنها را نادیده می گیرد. شما نمی توانید افرادی را که در اثر استنشاق دی اکسید نیتروژن و ذرات می میرند، «خنثی کنید».
مشاوره عمومی در مورد پیشنهاد محدودیت سرعت هفته گذشته بسته شد. در زمان نگارش این مقاله، دولت هنوز در مورد مراحل بعدی اظهار نظری نکرده است.
کینگهام میگوید که «کمی امیدوار» است که وزیر براون در واکنش به شواهد بینالمللی نه تنها در پاسخ به شواهد بینالمللی، بلکه همچنین محتوای ارسالها (که شامل این مورد از کالج پزشکی بهداشت عمومی نیوزیلند میشود، در مسیر اقدام خود تجدیدنظر کند. ) و نظرات مردم NZ. اما او نفس خود را حبس نمی کند و می گوید: "به نظر می رسد او [براون] شنونده خوبی نیست، نه؟"
معرفی محدودیت های سرعت پایین تر همیشه انتخاب محبوبی نبوده است. زمانی که گراتس اتریش برای اولین بار در سال 1992 کاهش سرعت 50 کیلومتر در ساعت را اعلام کرد، کمتر از یک سوم ساکنان از این حرکت حمایت کردند. چند ماه پس از تغییر، تاییدیه ها به 52 درصد افزایش یافته بود. و چندین سال بعد از آن به 81 درصد رسید. تقریباً در هر موردی که شهری مناطقی با سرعت 30 کیلومتر در ساعت معرفی کرده است، مزایای آن چنان قابل توجه بوده و به سرعت اتفاق افتاده است که بعداً این محدودیت ها به مناطق بیشتری گسترش یافته است.
در پایان، من نقل قولی از ویدیوی اخیر نه فقط دوچرخهها را برای شما باقی میگذارم، زیرا این یک خلاصه بسیار مختصر از نظر من است: «در برخی مواقع، ما باید متوجه شویم که هر کسی که با محدودیتهای سرعت پایینتر در شهرها مبارزه میکند، یا عمدا است. نادان، یا آنها یک سوراخ خودخواه هستند که برای راحتی خود بیشتر از امنیت دیگران ارزش قائل هستند.»
* بر اساس یک وسیله نقلیه با وزن 2000 کیلوگرم. انرژی جنبشی با سرعت 30 کیلومتر در ساعت (یا 33/8 متر بر ثانیه) = 69,389 ژول.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Laurie WinklessFollowingبیش از نیمی از مردم جهان اکنون شهرنشین هستند و این روند قرار است سرعت بیشتری بگیرد. ما نمی توانیم شهرهای آینده را بدون علم و مهندسی بسازیم. بنابراین من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا برخی از فناوری های پنهان در هر شهر روی زمین را کشف کنید. دختر یک مهندس، عشق من به شهرها اولین بار زمانی که به لندن رسیدم، درست بعد از لیسانس فیزیک با اخترفیزیک (کالج ترینیتی دوبلین) ظاهر شد. در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کالج لندن، متوجه شدم که یک آدم حمل و نقل هستم. من 7 سال خوش را در آزمایشگاه ملی فیزیک گذراندم و در آنجا مجذوب نقش علم مواد در دنیای واقعی شدم. از زمانی که تحقیقات را ترک کردم و به نیوزلند نقل مکان کردم، به نوشتن پرداختم. اولین کتاب من، علم و شهر: مکانیک پشت کلان شهر، توسط Bloomsbury در اواخر سال 2016 منتشر شد. دومین کتاب من، Sticky: The Privy Skill of Surfaces در اوایل سال 2022 منتشر شد.
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها
Here's more info regarding
آخرین اخبار قیمت خودرو سایپا امروز check out the site.